Friday, July 23, 2010

Hypothyroid Rash Breast

idea: Crank Brothers Cobalt Wheels Our


Crank Brothers Cobalt Wheels
Even in non-extended state
We were equipped for the Transalp with cobalt wheels, which were by far no problems.
is the most noticeable thing, as always with Crank Brothers, his own and other optics. The hub body is milled very fine and noble, in beautiful anodized gold held. 24 Speichen pro Laufrad, die nur halb so lang wie üblich sind, die andere Hälfte besteht aus den längsten Alunippel die es gibt. Die Laufräder sind somit perfekt für’s Eisdielenposen geeignet. Optisch und technisch gesehen sind sie einmalig, so lassen sich die Naben ohne Werkzeug komplett zerlegen, alle Teile sind somit im Handumdrehen gefettet und gewartet. Dabei ist zwischen jedem Bauteil ein Dichtring um die Haltbarkeit der Lager zu gewährleisten. Einzig der etwas zu lockere Freilauf könnte gefährlich werden, weiß man es, passiert nichts. Zieht man allerdings an der Kassette, kann es sein das der Freilauf sich löst. Daher aufpassen! Die Felge hat eine Innenweite von 19mm und ist somit auch für dicke Pneus in 2,4“ Suitable width. It has no holes and is therefore mobile and rim tape as a mobile or tubeless rims with the supplied valve. Daniel leaves with a hose, Nico as tubeless. Both have been no problems up to only one disk. Even most violent departures over 20km in length and a hardtail with many extreme impacts by rocks and boulders have the wheels wore nothing, no broken spokes, etc.. The rim appears to models to be resistant to punctures it still looks very good.
Two-piece quick release, black and gold eccentric
Another highlight is the quick release: it consists of two levers, each with different cams, the little golden lock to bias, the large black one to the final. The freewheel is loud and the large number of blades it has its own sound, just beautiful! Conversion to axle is possible.
In combination with other Crankbrothers attachments can make his bike subtle but extremely high quality, the used Eloxat fit, writing perfect match.
A note: The Shimano XT 770 32-11 cassette fits because of the long rivets not, we therefore fitted the 40 gr heavier XT 770 34-11. Fortunately, we are happy every day again on the 34th pinion ... ;)



Wenn die Scheibenbremse streikt...

Und noch einen Tipp für alle Avid Elixir Bremser:
Nach einer extrem langen und steilen Abfahrt kam auf Etappe 5. eine schmale Holzbrücke, welche nur im Laufen überquert werden konnte (Nico fährt einen 68cm Riser). Nico stellte das Bike auf das Hinterrad und schob es vor sich her, bis plötzlich der Druckpunkt komplett weg war. Dann steht man plötzlich da in der Abfahrt... aber es gibt einen Trick, den wir nun bei beiden Bikes could apply:
brake Avid Elixir 5


The real lever on the handle until it snaps push away. Thought the whole thing as a crash-proof, so that the lever remains intact and the frame is not completely over. If we make it fast and jerky, this was repeated several times with us at least the pressure point back. Quickly we were reconciled to Mr. Sram and look forward to the super braking power of the Elixir ..

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